Höst-shopping

Hallojsan!

Jag är nyligen hemkommen från Södertälje, har traskat runt på stan' i närmarebestämt 3&1/2h och nu mår mina fötter sämre än sämst.

Jag hade mitt första riktiga gympapass på ett år idag och det kändes kan jag lova. Nog för att jag har dålig kondiss men såhär dålig trodde jag inte att jag hade, måste verkligen göra något åt den innan det blir en anstängning att bara resa sej upp från en stol. Vi började med att delas upp i 2 lag och det sattes ut koner på hela golvet, de som vad sk "ettor" skulle springa och välta ner alla koner och "tvåorna" skulle samtidigt ställa upp dem, vi hade 90 sekunder på oss och skulle göra övningen 2 ggr. Jag anatar att jag såg ut som en tomat i slutet av det hela... Sen var tanken att vi skulle springa en runda på 1.2 km (lika långt som jag kubbade i sommras uppe i norrland) men vi lyckades självklart irra bort oss å hamnade i Tveta området ^^ Bra att absolut ingen har koll på regionerna runt skolan. Skitjobbigt var de också plus att mina gympadojjer var någon annanstans än på mina fötter förtillfället hade jag tvingat på mej Casco's pjucks som hade ätit upp överskinnet på sex av mina tår... menmen man kände att man gjort nåt bra när vi var klara iallafall!

Efter skolan drog jag, Casco, Valpen, Tess, en tjej från Teater3an (Magda) och en tjej från Teater2an (Carro) ner på stan, Valpen lämnade oss vid Centralen medan vi fortsatte till Nova. Vid tre ringde mor min och jag mötte henne i Luna Gallerian. Vi följdes åt till Akademibokhandeln och införskaffade 2 böcker om GI-Kost. Sen skulle hon till någon ortoped och få en korsett, lagom till att vi lämnade bokhandeln började det hagla och spöregna utav bara helvette.. som jag skrivit tidigare - man märker att hösten är här nu. Efter besöket hos Ortopeden traskade vi ner till Kringlan och eftersom att korsetten som skulle kostat runt 1.500 var gratis för mammas del fick hon nått slags generös-ryck och köpte både höstjacka, knästrumpor, halsduk och armand åt mej! Jag är JÄVLIGT tacksam för en sånn här jacka har jag velat haft en längre tid och nu när jag hittade den så var den rätt billig också, kostade bara 499. Tack mor.

Nu nalkas middag här snart om en stund, det blir Fulkornslasagne med Spenat & Nötter och en sallad bestående av vitabönor, kikärter och blackeyebönor. GI är inte så äckligt som de flesta fått en uppfattning om.

Juste, ang. Timmy - de kunde trotts den stora skadan på laga benet på lillskiten<3 , nu har han fått en metallställning (en sånn som julias mamma hade i armen då hon bröt den) in opererad i benet som han skall ha i en månad, sedan tas den bort och efter det kommer det dröja ytterligare några veckor innan han är helt återställd. Mamma ringde nyss och han mår bra, han kan till och med stödja på benent, det glädjer mej nåt enormt att höra.
Timmy kommer alltså bli bra<3 TACK SOM FAN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback